Followers

Thursday, July 18, 2013

Entel Köy Efe Köye Karşı

Yüksel  Aksu' nun yonetmenlik ve senaristliğini yaptığı film, filmin adı entel köy efe köy' e karşı. Ben daha yeni izleme imkanı bulabildim. Aslında eşim benden önce izleyip övgüler yağdırmıştı. Ama ismini sevmedim filmin bana içi boş komedi filmi izlenimi verdi o yüzden izlemeye çok gönüllü değildim. Eşim bir daha izlemek istedi, hadi ben de izleyeyim o zaman dedim. İlk dakikadan konusu çok cazip geldi, benim özlemlerimi dile getirmişti sanki. Bir parça toprak, biraz yaprak, doğaya yakın olmak, mis gibi taze meyve kokusu, ağustos böceği sesi, her yerden florasan ampüllerin fırlamadığı bir akşam iri iri yıldızlar, kocaman bir mehtap, koyunu kuzusu, köyün zararsız delisi, ege şivesi hepsi bu filmdeydi. Film gezi parkı olaylarından çok önce çekilmesine rağmen filmdeki sermaye sahiplerinin konuşmaları, çevrecileri küçümser tavırları hatta çevrecilere ve kendilerine karşı çıkanlara "çapulcu" demeleri Sanki Recep Tayyip Erdoğan'ın birer repliği gibiydi. Çok şaşırdım. İleri  görüşü ve değindiği konu itibariyle Yüksel Aksu kocaman bir tebriği hakkediyor bence. 

No comments:

Post a Comment