Followers

Thursday, June 19, 2014

Kentsel Dönüşüm ve Çocuk

Yeni evimize taşınalı  dört ay oldu.  Yeni evimizi seviyorum. Benim gibi anıları konusunda tutucu biri  için bu taşınma işi çok kolay olmadı. Bunun en önemli nedeni de biz taşındıktan sonra oturduğumuz apartmanın kentsel dönüşüm  kapsamında yıkılıyor olmasıydı. Biz taşınınca apartman yıkılacak, sanki en önemli anılarımız sonsuza kadar yok olacaktı
  Evlenmeden altı ay önce tutmuştuk o evi, iki odalı  ufak bakımsız bir dairedeydi.  Bizi sokağı, fenerbahçe'nin tam ortasında olması iyice cezbetmişti, bir de balkonu. Balkona  sakız sardunyaları koyduk. İki sandalye, ufak bir masa. Çiçek  dolu saksılar, duvarları kurşuni bir griye boyadık.  hep hoşuma giderdi o renk.( Sonra içimizi sıktı o ayrı).  Sonra evlendik,  ben o eve yerleştim. Ada hastaneden sonra ilk o eve geldi. Adanın boyunu ilk o evde ölçtük. Evi tamamen boşalttığımızda bile boy çizgileri kapıda öyle mahsun bize bakıyordu.  Evi boşaltmadan oldukça  video çektim burası adanın odası, burası salonumuz  snııııfff  :)
    Biz bunları yaşarken ev sahipleride, ellerini ovuşturmuş aman bizim dairenin değeri arttı diye seviniyorlardı. Benim bir de tüm bu karmaşanın içinde düşündüğüm adanın yeni evi sevip sevmeyeceği oldu. Neyseki sevdi yeni evini yani bu geceye kadar öyle düşünüyordum. Bu akşam masal saatimizi gerçekleştirdik yatağımıza yattık. Ada bir anda bu evi sevmiyorum öteki evi seviyorum dedi. Orda balkonumuz vardı, arkadaşım deniz vardı, anneannem, dedem vardı,  park vardı, oyuncaklarım daha çoktu dedi durdu. Ben de işte bu evde iyi bak daha büyük koşup oynuyorsun dicek oldum adadan bir yumruk yedim gözüme. Sonra bana vuramazsın bu hareketini sevmedim diyince buna bir de adanın uykusuzluk zırvaları eklenince tatsız bir uyku seromonisi sonrası uykuya daldı. 
Tabii bende İstanbul başta olmak üzere büyük şehirleri şantiye alanına çeviren, doğayı katleden, şehirlerin dokusunu bozup o ruhsuz gökdelenleri diken,  ekonomiyi inşaat sektörüyle döndürmeye çalışan, rant peşine düşmüş,çocukları gecenin bir vakti eski evini özlemesine neden olan hükümete
, ve emeği geçen herkese  "güzel dileklerimi" ilettim . "Amin"

No comments:

Post a Comment