Followers

Saturday, November 24, 2012

Hamilelik ve Kilolar :)

      Hamileliğimin ilk aylarını oldukça rahat geçirdim. Sonra yavaş yavaş karnım büyümeye başladı. Hatta bu büyüme meselesi bende çok da yavaş olmadı. Üç aylık hamileyken durumu paylaşmadığım insanlar bile hamile olduğumu anlamaya başlamışlardı. Evet tahminimden daha çok kilo alıyordum, keyfim oldukça yerindeydi. İçine girebildiğim kıyafetlerin sayısı günden güne azaldı, sonunda çoğu hamile gibi tam anlamıyla şişmanlamıştım. Tam tamına yirmi kilo aldım.Şişman vücudumla yaptığım ilk keşif kadınların bu dönemde birbirlerine çok acımazsız davranıyor oluşuydu, pozitif şeyler duymak isterken, insan hemcinsleri tarafından şekilcilik işkencesine uğruyordu. Etrafım bir anda hamileliği boyunca on kilodan fazla almamış ve doğum yapar yapmaz, eski lise eteğini giyerek hastaneden taburcu olmuş kadınlarla çevrilmişti. Bu durumda eski halime asla dönemeyeceğime kendimi alıştırmaya başladım.
     Aslında bu tutum sıfır beden kadınların adının önüne "güzel" sıfatı koyularak gözümüze sokulduğu, olmayanların ötekileştirilip çirkin sayıldığı günümüzde çok da alışılmış bir durum. Popüler medya kadın olmanın kriterlerini magazin programlarında, gazetelerin arka sayfalarında her gün dikte ediyor. Her sabah güzelleşmek adına ikoncanların yarım yamalak türkçesinden giyim kuşamın A-B-C'sini öğreniyoruz. Sınır tanımayan bu görsellik tutkusunun tavan yaptığı yüzyılımızda hamileliğinde doğal olarak kilo alan kadınlara, çevresindekilerin bu işkenceyi yapmasından daha doğal bir şey yok aslında. Keşke her kadın biraz empati yapsa ve en kilolu olduğu o hamilelik dönemini hatırlasa, çevresindekilerden hamileliği boyunca pozitif şeyler duymak istediğini hatırlayacaktır.

No comments:

Post a Comment