Followers

Wednesday, April 1, 2015

Okul Seçimi: Hangi Okul Volume II

 Aslında  dün okul seçimi hakkında ne düşündüğüm ile ilgili bir yazı yazdım. Sabah kızımı okula bırakırken, kızımın sınıfının önünde önümüzdeki yıl için kayıt yaptırmak isteyen veli adayları gördüm. Okuldan bir yetkili okul hakkında gelen velilere bilgi veriyordu. Önce geçen yıl bizimde onlarla aynı konumda olduğumuzu düşündüm sonra okulun işleyişi, benim okulda umduğumu bulamayışım geldi aklıma. Anlatılanlara kulak misafiri oldum, gerçek işleyişle anlatılanlar arasında farklar olduğunu biliyorum. Ya bu okulda yaşadığımız şey başka okullarda başımıza gelirse ne olur?

Bu yıl da gittiğimiz okul tanıtımlarında gördük ki her okul mükemmele yakın bir sunumla karşıladı velileri. Her okul kendinin öne çıkan yönlerini anlattı,yabancı dil eğitimine ne kadar önem verildiği, sosyal faaliyetleri, kulüp çalışmaları, veli iletişimleri vesaire vesaire. Peki gerçekte bu ne kadar hayata geçiyor? Çünkü internette bu konuları araştırmak için saatler geçirmem neticesinde bazı okulların kulüplerine başvuran öğrencileri "çok kayıt alındı satranç kulübümüz doldu. Kontenjanımız açılınca haber vericez gibi oyaladıklarını", bazi okulların ise velinin maddi gücüne göre öğreciye ayrıcalık tanıdığını iddia eden yorumlar okudum. Biliyorum şu an benim memnun olmadığım okuldan çoğu veli memnun yada ilerde memnun olacağım okuldan başkaları olmayacak. Çünkü bütün bunlar kişilerin neyi önemsedikleriyle ilgili. Eğer sizin içine dahil olduğunuz, yönlendirebileceğiniz bir yapı istiyorsanız çok köklü bir okul sizi mutlu etmez zira böyle okulların kuralları kaideleri bellidir sizin önerilerinizin herkese uygulanabilir olması gerekir. Ama daha butik yapıdaki okullarda veli yönlendirici olabilir, önerileri daha çok dikkate alınabilir. Neyi istediğiniz önemlidir. Bu konuda tek tecrübe ettiğim eğer okulun tanıtım toplantısında sizi bir şey rahatsız ettiyse ve rahatsızlık duyduğumuz konuya aklınıza yatan bir açıklama getirilmemişse bu sizi çocuğunuzu o okula gönderdiğiniz zaman daha çok rahatsız edecektir. Ben anne olarak böyle bir şey yaşadım ve yıl boyunca aynı konudan rahatsız oldum. Siz mutlu olursanız çocuğunuz da okulda mutlu olur. Ama tedirgin olup rahatsızlık duyarsanız bu duyguda sakız gibi yapışır çocuğa. O yüzden seçeceğiniz okulun içinize sinmesi çok önemli. Okul seçimi yaparken yapılacaklar listesi şöyle olabilir.

Seçmek istediğiniz okulların tanıtım toplantılarına gidin
Seçmek istediğiniz okulun velilerine ulaşmaya çalışın, okul çıkışına gidip belki ayaküstü kafanıza takılanları sorabilirsiniz.
İnternettekı forumlardaki yorumları okuyun, özellikle nurturia gibi platformlarda okulla ilgili başlıklar bulabilirsiniz.
Eğer yakınınızda seçmek istediğiniz okula giden biri varsa mutlaka okul hakkında değerlendirmesini isteyin.
Çocuğunuzu iyi gözlemleyin ilgi alanlarını bulmaya çalışın, ve okulda çocuğunuzun ilgi alanlarına yönelik ne faaliyetler yapılıyor sorun.
Okul seçimi ile ilgili twitter da #okulseçimi hashtag i altında yazılanlara göz atabilirsiniz
Eğer görüştüğünüz bir çocuk pedagogu varsa çok fazla danışanı olduğu için okullar hakkındaki duyumlarından yararlababilirsiniz.
Tanıtım toplantısında okul müdürüne sonraki yıl okula devam etme oranının ne olduğunu sorabilirsiniz. Belki memnuniyet hakkında size fikir verebilir.

Kafanızda soru işeretleri bırakmayan ve girdiğinizde çok mutlu ve rahat hissettiğiniz okul doğru okuldur. O okulu bulmanız dileğiyle.


No comments:

Post a Comment